16. 11. 2020
Prostějovský zelený zastupitel Martin Hájek vysvětluje, co jej vedlo k předložení návrhu, aby Prostějov v budoucnu neobjednával další marketingové služby za miliony.
Už jsem zde o tom párkrát psal. Prostějovská radnice sype každý rok miliony do spřátelených profesionálních sportovních klubů a agentury Miroslava Černoška TK plus pod záminkou marketingových služeb. Obchází tím právní regulaci, kolik lze dát soukromému subjektu na dotacích v rámci povolené veřejné podpory.
V praxi to funguje tak, že město v rámci veřejné zakázky platí Černoškovu TK plus za to, že na jím pořádaných akcích visí znak města. Pro představu, za roky 2004-2018 dalo Statutární město Prostějov jenom této společnosti kontroverzního podnikatele Černoška celkem 36 914 750,00 Kč.
Takové vyhazování peněz je nemorální v každé době, nicméně teď v době epidemie, kdy se lidé bojí o práci, živnostníci jsou na pokraji krachu, je to vyložené chucpe.
Ve středu máme zastupitelstvo. Předkládám návrh, který by pochybné marketingové smlouvy do budoucna omezil. Chci, aby o těchto smlouvách rozhodovalo zastupitelstvo (namísto rady města, kde jsou pouze zástupci koalice), aby se jasně řeklo, že v době, kdy poneseme ekonomické důsledky pandemie, se nebudou další takové smlouvy uzavírat. Je potřeba taky prověřit plnění smluv stávajících.
Moc si od toho neslibuju, Černoškovi sluhové z řad stran ANO + ČSSD + ODS + Pévéčko nedopustí, aby přišel o peníze od města, zvlášť teď když se změnila koalice na kraji, a nebude moci tolik vysávat kraj. Ale i tak je třeba na tento problém aspoň upozornit a začít mluvit o tom, že takto nakládat s veřejnými prostředky fakt není správné.
Mgr. Martin Hájek, Ph.D., Strana zelených / Na rovinu!
zastupitel Statutárního města Prostějova
https://www.facebook.com/martinhajekzvrahovic/