8. 8. 2018

Cyklostezka do Vrahovic je jako nekonečný příběh. Již v listopadu 2011 slibovali radní, že bude hotová do konce roku. „Jakmile se doladí některé právnické pojmy, ihned přistoupíme k realizaci projektu výstavby cyklostezky. Město zajistí dopravní značení a údržbu v letních měsících,“ řekl tehdy místostarosta Zdeněk Fišer.

Od té doby uplynulo sedm let. Město se dlouhé roky vymlouvalo, že mu v budování cyklostezky brání por. Ing. Michael Vafek z Dopravního inspektorátu, který k cyklostezce vydal negativní posudek. Na všech setkáních s občany se představitelé města hájili tím, že oni za nic nemůžou a že se situace vyřeší sama od sebe, jakmile Vafek odejde do důchodu. Ve skutečnosti se v analýze Dopravního inspektorátu psalo, že navrhovaná cyklostezka je nebezpečná a může ohrožovat lidské životy. Město si nechalo zpracovat bezpečnostní audit, který potvrdil Vafkovy závěry. Namísto toho, aby tehdejší politici uznali názory dopravních odborníků a nechali vypracovat nový projekt, začali se vymlouvat, že mají svázané ruce, a proti Vafkovi rozjeli štvavou kampaň v místním tisku.

No a jak to tedy vypadá v současnosti? Příští rok bude Olomoucký kraj rekonstruovat Vrahovickou ulici. Plány počítají i s cyklostezkou do Vrahovic, která bude vyznačena pruhy na silnici a povede pouze po most přes Hloučelu, tedy na hranice vrahovického katastru. Od mostu kraj nebude cyklostezku budovat vůbec, protože to nedovoluje šířka vozovky. Město si vyžádalo plány a bude řešit, jak cyklostezku prodloužit i přes most. Situace je tak nadále otevřená a je otázkou, zda budou moci jednou lidé konečně jezdit na kole do Vrahovic bezpečně.

Více si můžete přečíst na úřední desce Krajského úřadu Olomouckého kraje zde. Je tam i kompletní plán rekonstrukce.

 

Martin Hájek
kandidát do Zastupitelstva města Prostějova za Stranu zelených/Na rovinu